Vågner tit om natten - 7 mdr.

6. februar 2012

Alder:
7 mdr.

Vågner tit om natten  - 7 mdr.

Hej Helen.

Min søn på 7 måneder vågner tit (lidt ked) om natten umiddelbart for at få sut og vide man er der.. vi flyttede ham ind på sit eget værelse, men efter 3 uger måtte jeg smide håndklædet i ringen, da jeg var træt hele næste dag, og blev træt af og rende slavisk hveranden time hele natten igenmen, så han er pt tilbage til soveværelset hos os.

Mit spørgsmål er selvfølegelig hvorfor han gør det? de sidste par nætter har jeg givet ham flaske for at se om det kunne hjælpe på det, det gjorde det lidt, han kan drikke 180ml, og det ville han selvfølegelig ikke gøre hvis der ikke var plads i maven.... men problemet er ikke helt løst af det.... og vil tilføje at sen aftenflaske er først ...

Annonce

... noget jeg er begyndt på, ellers var sidste flaske klokken tyve.

vores dag ser typisk sådan ud:

7-7.30-vågner op
8.00- 1dl havregrød med vand af kop
9.00 flaske,spiser typisk 60ml
9.30 lur
12.00 frokost 1 dl majsgrød vand af kop
13.30 flaske,spiser typisk 60 ml
14.00 lur
15.30-frugt/mælk 80ml
17.30-kartoffelmos med grønt og kød/vand af kop
20.00 i seng
23.00 eller senere flaske 180ml, vi kan ikke få ham til at sove mere på en dag i øjeblikket, han har ellers taget en lur før i tiden ved sekstiden...
Jeg laver grøden på mm for at få mælken op på 400 ml.

Kan du give et råd? hvordan dagen ellers kunne se ud, også for at få mere mælk i ham, og hvordan vi får bedere nætter?

Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år